Vem?

Mitt foto
Fyrtiotalist som läser mycket och tänker, ibland ganska långa och komplicerade tankar, leker med datorn eller kryper omkring i rabatter för att titta på växter och skojiga insekter. Eller sitter vid dammkanten och beundrar djurlivet i vattnet. Har konstant kameran inom grepphåll och svarta naglar så länge det inte är tjäle i jorden. Tränar ambitiöst på att bli gammal.

8 augusti 2011

Lek med färger

Den här bilden fick följa med därför att jag tycker att den är rolig. Jag tog tre bilder av ett rådjurskranium som jag hade liggande på skrivbordet. De tre bilderna kombinerade jag i RGB Lights från Mediachance.

Programmet är egentligen till för att splitta färgerna i tre bilder som har belysts från olika håll, men för övrigt är identiska. Jag tycker dock att resultatet blir minst lika intressant när man använder litet olika bilder som belyses från samma håll.

Till vänster ytterligare ett exempel på samma teknik, med katten Felix som jagar ljuspunkten från en laserpekare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar