Vem?

Mitt foto
Fyrtiotalist som läser mycket och tänker, ibland ganska långa och komplicerade tankar, leker med datorn eller kryper omkring i rabatter för att titta på växter och skojiga insekter. Eller sitter vid dammkanten och beundrar djurlivet i vattnet. Har konstant kameran inom grepphåll och svarta naglar så länge det inte är tjäle i jorden. Tränar ambitiöst på att bli gammal.

5 december 2009

iPod Touch 32GB

När man har blivit så vuxen som jag, får man bestämma julklappen själv, och dessutom när det är dags att öppna paketet. I år blev det en iPod – och fusköppning i förväg av paketet. Nu – efter en dryg vecka – har jag förstått varför yngsta grabben gillar sin iPod så mycket. Den har bokstavligen gått varm sedan han fick den för två år sedan.

Det här är ju buskul! Massor av högst användbara program, och att de flesta är gratis eller mycket billiga gör inte saken sämre.

Jag, som gillar att få tänka i lugn och ro, uppskattar speciellt program av typen "Perfect Balance". OK, grafiken är modernare, men det påminner litet om känslan från en del gamla DOS-spel.

För övrigt har jag fixat den här bloggen, och inlägget, direkt från iPoden. Skönt att somna sedan med Eagles i öronen...

1 kommentar: